Menu
2 Wheels 1 World
  • Home
  • Rute
  • Motorcykel
  • Partners
  • Om mig
2 Wheels 1 World

Motorcykel

Suzuki DL1000 V-Strom

Motorcykel

Jeg valgte den primært i første omgang fordi jeg tidligere havde haft en stort set magen til, den første 1000’r der kom i 14 kørte jeg ca. 20.000 km på uden et forkert øf. Det er en utrolig letkørt maskine, kendt for driftsikkerhed og komfort helt i top. Min mekaniker Palle hos Carstens MC kører selv V-Strom så vel den bedste garanti for at det er noget der duer. Med V-Strommen får man en adventure motorcykel der ikke er for tung utrolig komportabel, og med sublim kraftoverskud og så til halvdelen af prisen for f.eks en BMW GS 1200 som dog trods alt nok er Adventurekørernes Rolls Royce. Jeg valgte den også fordi Carsten fra Carstens MC rent faktisk havde den pågældende MC stående klar fordi han selv ville have præsis den. Det må alt andet lige borge for at det er en god MC. Jeg havde selvfølgelig også læst side op og side ned om div. tests og V-strommen klarede sig altid godt.

Ekstraudstyr til turen

Vindskærm

En vindskærm er næsten uundværlig hvis man vil tage pænt lange dagsrejser. Det er markant mindre hårdt i hænder, ryg og nakke. Ligesom man slipper for at blive bombarderet med insekter.

Tasker og topboks

Tasker og topboks er et must hvis man vil have lidt grej med på turen. Jeg valgte faste hårde alutasker de yder en vis beskyttelse af både dig og dit grej. Rummer godt, er vandtætte og er nemme at have med. Topboksen er en utrolig bekvemmelighed, nem tilgang og aflåselig så du kan have værdigenstande osv. ved hånden.

Styrtbøjler

Styrtbøjlerne giver dig og din MC god beskyttelse mod mindre uheld. Der vil være perioder på sådan en tur hvor man kommer ud på rigtig dårlige veje og her vil man uvilkårligt gå på røven bogstavelig talt. Det er her bøjlerne
beskytter motorblokken og dine ben bliver også pakket lidt ind

Projektører

Projektører hjælper dig kolossalt ved rigtig snørklede veje med masser sving når det er mørkt fordi hovedlyset lyser frem men du mangler noget det kan oplyse siden af vejen hvor der ofte er en meget stejl skrænt ned. Normalt vil man ikke ligge og køre om natten i bjergene men pludselig kan noget gå galt og man bliver fanget der hvor noget lys bare er guld værd.

Stenplade

Stenpladen er bare nødvendig for at undgå motorblokken bliver smadret af sten ved kørsel på grus. Her vil forhjulet kaste sten op der rammer bundkaret. I f. eks. Australien er der flere hundrede kilometers ren grusvej og her kører man typisk med knopdæk der samler sten op som en svamp suger vand.

GPS

Gps’en er det vigtigste af alt. Det giver utrolig afslappethed at den har styr på hvor vi er og er på vej hen. Den har gennem tiden reddet os for mange unødvendige kilometer. Meeen man skal nu alligevel have et kort med sig for det kan bare gå helt galt hvis ikke man har nogenlunde en ide om hvor man rent faktisk befinder sig. Der er områder hvor GPS signalet bare er væk og andre hvor den viser helt forkert så blind tiltro er ikke godt. Derfor godt med gammeldags kort med .

Et midterstøtteben er nødvendigt med så meget vægt på og hvis vejen hælder, ligesom en ekstra plade på sidestøttefoden så den ikke synker ned i blødt asfalt eller en blød rabat.

Beklædning

Beklædning er et helt kapitel for sig. Jeg har valgt goretextøj frem for læder til sådan en tur. Man kan stort set holde varmen i alt slags vejr. Carsten anbefalede mig at prøve det fra ”Adventure” det er utrolig behageligt at have på og nemt at komme i og af. Der er indbygget rygplade og beskyttelse af albuer skuldre hofter og knæ. Du kan lyne foret ud og er garanteret vandtæt. Jeg mangler endnu at få det testet i stærk varme, men hellere at det er for varmt end man fryser for der bliver lange perioder i de høje bjerge i Nepal og Pakistan hvor der er rigtig koldt.

Handskerne er Rukka det bedste siger Niels hos Skjern MC. De er pænt dyre men virker utroligt behagelige og der jo varme i håndtagene  så det væsentligste er komforten for mig.

Aktuel rute

Tilmeld email notifications ved nyt opslag


 

Recent Posts

  • Sidste del
  • Malaysia fortsat og Thailand igen
  • Thailand og Malaysia
  • Thailand
  • Myanmar

Recent Comments

  • Brian Jensen on Sidste del
  • Brian Jensen on Sidste del
  • Brian Jensen on Sidste del
  • Brian Jensen on Sidste del
  • Brian Jensen on Sidste del

Archives

  • May 2020
  • April 2020
  • March 2020
  • January 2020
  • November 2019
  • October 2019
  • September 2019
  • August 2019
  • July 2019
  • June 2019
  • May 2019

Photos can not be used without permission

©2021 2 Wheels 1 World | WordPress Theme by Superbthemes.com